Nyheter

Lederverv i koronaens tid

Intervju med Ivar Oldervik, tidl. forman i Infoteam.

Lederverv i koronaens tid

Tre års periode som leder av Infoteam er over for Ivar Oldervik. Med en pandemi herjende gjennom den samme perioden, ble det en helt spesiell lederjobb i en forening der fysiske møter og aktiviteter har vært selve “kjernevirksomheten” gjennom alle år.

Ja, det ble selvsagt helt annerledes enn jeg forventet da jeg overtok ledervervet. Vi måtte starte 2020 med å avlyse Infoteamdagene og en planlagt konferanse i London. Det var tøffe beslutninger som også fikk økonomiske konsekvenser for foreningen. I stedet gjennomførte vi “digitale infoteam-dager" med hjelp av et digitalt konferanseverktøy, med et resultat vi er ganske godt fornøyd med. Selvsagt har det vært utfordrende med strenge smittevernrestriksjoner over så lang tid, men på pluss-siden må jeg si at kvaliteten på webinarene våre har økt kraftig, noe som også bekreftes av fjorårets medlemsundersøkelse. Så det er nå et godt grunnlag for å fortsette med korte og hyppige webinarer, for eksempel der medlemsbedrifter deler av sine erfaringer, sier Ivar, til daglig IT-sjef hos sengeprodusenten Wonderland på Åndalsnes.

Årets Infoteam-dager er jo flyttet til høsten, nærmere bestemt 22. - 23. september. Hva forventer du av arrangementet etter at munnbindene er kastet og avstandsreglene avskaffet?
- Vi har alle savnet de fysiske møtene, det er der erfaringer utveksles og gode relasjoner bygges. Så jeg håper på høy oppslutning og Infoteam-dager med godt utbytte både faglig og sosialt for alle. Et sterkt ønske fra meg er at flere engasjerer seg i foreningen, spesielt brukere som til daglig ikke sitter i IT-funksjon, men for eksempel arbeider innenfor finans, logistikk, økonomi eller innkjøp. Oppfordringen min er at de melder seg på høstens Infoteam-dager, da får de kontakt med “kolleger” i tilsvarende funksjoner andre steder, og en “flying start” med innsikt i foreningens arbeid og hvordan de kan få mest mulig ut av bedriftens M3-løsning. Det vil også gjøre det enklere å holde et høyt aktivitetsnivå i faggruppene for ulike områder.

Hva tar du personlig med deg, etter fire år i styret?
Først og fremst en rekke nye kontakter og erfaringer som kommer til nytte. Skal jeg trekke frem en enkelt opplevelse, så synes jeg det var spesielt interessant å få besøke utviklingsavdelingen for M3 i Sverige høsten 2019, og se hvordan de arbeider og hvilke prioriteringer de har for M3 videre. Fire år totalt i styret har vært lærerikt, men nå er det nye mennesker og nye ideer i styret, så jeg ønsker dem lykke til!

Deadline for Adding & Endorsing Infor Product Enhancement Requests (ERs)

 

This is a reminder of the May 31st deadline before which users should add and endorse product enhancement requests (ERs) using the Infor ER System accessible via Infor Concierge – concierge.infor.com, either by clicking on “Enhancements” via the top left 9-dot icon or via the “Enhancements” widget.

Les mer her

Forum Infoteam

Infoteams etablerer digitalt diskusjonsforum.

For å gjøre det enklere med erfaringsutveksling og nettverksbygging, med fokus på Infors og tilknyttede løsninger, etablerer Infoteam nå et digitalt diskusjonsforum. Alle personer hos våre medlemsbedrifter kan delta og engasjere seg. Kanskje har du skrevet en Enhancement Request til Infor og trenger "votes"? Legg den ut i en diskusjonstråd og få hjelp fra andre til å drive saken.

Forumet er delt opp i ulike fagområder. Savner du noe? Sende melding til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Gjør din registrering her: https://forum.infoteam.no
På din bruker kan du velge "Rediger profil" etterfulgt av "Velg innstillinger" for å stille inn hvordan du skal varsles om nye innlegg.

 Hvis "din bedrift" ikke er medlem i Infoteam så er det enkelt å ordne. Bli medlem umiddelbart. Klikk her - Innmelding.

 

Din mening er viktig for oss!

Infoteam sender i disse dager ut en "markedsundersøkelse". Styret har behov for å kartlegge hvordan du som medlem opplever foreningens tjenester. Ved å svare på den korte undersøkelsen får styret nyttig input og innsikt for å videreutvikle foreningen ytterligere. 

Undersøkelsen distribueres i 3 varianter. Leverandørmedlemmer, bedrifter som ikke er medlemmer og til slutt, alle dere som allerede er medlemmer i foreningen. Vi setter stor pris på at så mange som mulig tar seg noen minutter og svarer på den korte undersøkelsen.

Resultatet fra undersøkelsene blir presentert på Infoteamdagene 23. og 24. mars 2022.

Infor Industry Connect: Food and Beverage EMEA

Infor inviterer:

Understanding what's driving the future of Food and Beverage Organisations

Join Infors virtual EMEA event to explore what is driving the Food and Beverage industry in 2021 and beyond.
Learn from industry experts and peers as they share their experiences and future predictions for food and beverage, including insights on the top ways to drive:

  • Operational productivity and sustainability
  • Food safety and compliance
  • Supply chain complexity
  • Innovation and transparency
  • Channel progression

Dato: 15.06.21
Kl. 10.00 -- 12.30

Les mer og gjør din registrering

Siste Nyheter

Linker

MAF

M3 användarförening i Sverige

M3UG Denmark

M3 Brugerforening i Danmark

GAM3

Global Association of M3 User Groups

Copyright © 2015-2020 Infoteam, M3 brukerforening i Norge - Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. - Telefon: +4795991002 - Besøksadresse: c/o Infor Norway AS, Lysaker Torg 35, 1325 Lysaker